SUBARU FORESTER APŽVALGA
SUBARU ypatingas tuo, kad visada kelia neprilygstamą pasitikėjimą
„Forester e-Boxer“ sukurtas galvojant apie jo savininką. „Forester“ privalumai – didelė prošvaisa, puikus svorio balansas, didžiausia leidžiama vilkimo masė savo klasėje 1870 kg. – tai savybės, dėl kurių „Forester“ tapo aktyvaus gyvenimo būdą propaguojančių šeimų favoritu ir pirmuoju pasirinkimu. Sukonstruotas ant naujos modulinės „Subaru“ platformos automobilis visame pasaulyje yra aukščiausiai vertinamas pagal visus saugumo bandymus.
SUBARU technologija – savaime įsikraunantis hibridas
Variklio sistema"Motor Assist"sudaro: "Boxer" tipo variklis ir S-AWD sistema. Naujasis e-BOXER pasižymi tuo pačiu žemo sunkio jėgos centru ir pasiteisinusios simetriškos nuolatinės visų varomųjų ratų sestemos pusiausvyra ir efektyvumu. Šis kompaktiškas, bet galingas variklis įmontuotas šalia automobilio sunkio jėgos centro, o baterija ir kitos dalys išdėstytos virš galinės ašies. Dar labiau pažeminus sunkio jėgos centrą ir geriau nei benzinu varomame modelyje subalansavus automobilio masės pasiskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių, naujasis e-Boxer dirba dar našiau ir lankščiau neaukojant saugumo.
Elektrinio variklio dėka sukimo momentas padidėja 65 Nm, todėl prireikus pasiekiamas didesnis greitėjimas ir galia. Elektrinis variklis suteikia papildomos galios, todėl degalų sąnaudas sumažinome kiek daugiau nei 11 proc. Jokių laidų ir kištukinių lizdų – „Forester e-Boxer“ įsikrauna savaime, todėl baterija pasipildys energija važiuojant.
Pažangūs sprendimai
"Forester e-Boxer“ pasižymi ne viena išmaniąja funkcija, leidžiančia kiekvienam, keliaujančiam automobiliu, jaustis patogiai. Platūs galinių durų slenksčiai pritaikyti nesunkiai pasiekti stogą. Juos saugo durelės, todėl nesusitepsite drabužių, net jeigu automobilis nešvarus. Erdviame salone rasite daugybę daiktadėžių ir puodelių laikiklių.
Sukurtas vairuotojui
Dideli stikliniai langai ir siauri statramsčiai užtikrina geriausią tarp „Forester“ klasės automobilių matomumą iš visų pusių, todėl vairuotojas gali labiau atsipalaiduoti ir vairuoti saugiau. Visapusė aplinkos kontrolė, logiška vairuotojui sukurta erdvė ir lengvai suprantami prietaisai. Tai „Subaru“ skiriamieji požymiai ir puikus maksimalios saugos pavyzdys.
Veido atpažinimo sistema\ \ Mūsų saugos sistemos stebi ne tik eismą, bet ir vairuotoją. Jeigu pradedate snūduriuoti arba dėmesį nukreipiate į šalį, sistema įjungia pavojaus signalą. Automobilyje įdiegta veido atpažinimo technologija, nuskaito jūsų veidą ir nustato vairuotojo sėdynės, oro kondicionieriaus ir galinio vaizdoveidrodėlių padėtis.
Akys gale\ \ Galinio vaizdo kamera jau yra „Subaru“ standartinėje komplektacijoje. Stebėdami linijas galite tiksliai matyti, kur atsidursite, jeigu toliau judėsite atbula eiga. Jeigu automobilis turi kablį, kamera jį parodys. Prikabinti priekabą – vaikų žaidimas. Galinę kamerą papildo šoninio vaizdo kamera, kuri stebi automobilį iš dešinės.
Maksimali trauka ir kontrolė nuokalnėje\ \ „X-Mode“ – tai sistema, kuri optimizuoja trauką sudėtingomis sąlygomis. Sistema veikia dviem režimais: vienas skirtas kietam paviršiui, o kitas – giliam sniegui ar smėliui. Gilaus sniego režime „e-Boxer“ tiesiogiai nukreipia maksimalią sukimo momento galią, kad leistų automobiliui atsiplėšti ir pajudėti į priekį. „X-Mode“ įjungia visus jutiklius, kad padėtų maksimaliai padidinti trauką ir neleistų automobiliui įstrigti. Nusileidimo nuokalne kontrolės funkcija užtikrina saugumą nuokalnėje. Jums tereikia vairuoti, sistema pati stabdo ir kontroliuoja variklio galią.
Visapusė SUBARU sauga
SUBARU tiki VISAPUSE SAUGA, kurios svarbią dalį sudaro sauga siekiant išvengti susidūrimų, todėl dedame visas pastangas siekdami apsaugoti ne tik vairuotoją ir jo keleivius, bet ir kitus eismo dalyvius, pvz., dviratininkus ir pėsčiuosius.
Pagrindinės saugos funkcijos Neįtikėtinai plati perspektyva ir matomumas priekyje bei gale leidžia „Forester“ vairuotojui gerai orientuotis ir saugiai jaustis. Deramai suprojektavus priekinių statramsčių padėtį ir integruotai padalijus langus, akląsias zonas pavyko sumažinti iki minimumo. Be to, „Forester“ šoniniai veidrodžiai įtaisyti ant durų skydų, todėl matymo laukas pastebimai platesnis. Vairuotojui svarbu turėti galimybę nustatyti optimalią sėdynės ir vairaračio padėtį, kad galėtų atsipalaiduoti ir sutelkti dėmesį į tai, kas svarbiausia – vairavimą ir eismo stebėjimą. Todėl vairuotojui sukurta itin logiška ir intuityvi aplinka. Lietaus jutikliai ir automatinė tolimųjų šviesų reguliavimo sistema – tai dar vienas šių saugos funkcijų pavyzdys.
Aktyvioji sauga Beveik svarbiausia Jūsų saugaus važiavimo sąlyga – patikimas ratų sukibimas su kelio danga. Nesvarbu, kokį kelią jūs pasirinksite – dėl nuolat veikiančio AWD variklio galia bus perduota tiems ratams, kurių sukibimas su keliu bus geriausias. Viena iš standartinių aktyviosios saugos funkcijų yra automobilio dinaminės kontrolės sistemą (VDC), kuri užtikrina didesnį automobilio saugumą, jeigu staiga prireikia aplenkti netikėtą kliūtį. Ši sistema seka ir analizuoja automobilio judėjimą. Kompiuteris vienu metu kontroliuoja sukimo momento paskirstymą ratams, variklio galią ir ABS sistemą, kritinėje situacijoje stabilizuodamas automobilį.
Kitos mūsų aktyviosios saugos funkcijos: Aktyviojo sukimo momento nukreipimo funkcija (angl. Active Torque Vectoring) sukimo momento galią nukreipia į išorinę ratų pusę ir padeda manevruojant išlaikyti automobilį kelyje. Elektroninio stabdymo jėgos paskirstymo funkcija automatiškai paskirsto stabdymo jėgą tarp priekinių ir galinių ratų, kompensuodama automobilio apkrovos skirtumus. Pagalbinė stabdymo sistema padidina stabdymo jėgą, jeigu vairuotojas nepakankamai smarkiai nuspaudžia stabdžio pedalą. Suveikus stabdymo prioriteto funkcijai, automobilis automatiškai įjungia stabdžius, kai vairuotojas vienu metu atsitiktinai nuspaudžia akceleratoriaus ir stabdžių pedalus.
Pirmaujanti pasaulyje pagalbinė vairavimo sistema - EYESIGHT
„EyeSight“*1 – tai daugiau nei 30 metų darbo mokslinių tyrimo ir technologinės plėtros srityje rezultatas. Automobiliai, kuriuose įdiegta „EyeSight“ sistema, dukart rečiau patenka į avarijas nei automobiliai, kuriuose šios sistemos nėra, o susidūrimų iš galo skaičius sumažėjo 84 proc. „EyeSight“ – tai dar viena pora akių, stebinti eismą, judantį iki 180 km/val. greičiu. Šios sistemos pagrindą sudaro dvi spalvotos stereokameros, sumontuotos už priekinio stiklo. Iš abiejų kamerų vaizdų tiksliai nustatydama pavidalą, greitį ir atstumą, sistema aptinka ne tik automobilius, bet ir motociklus, dviračius bei pėsčiuosius.*2 Pastebėjusi galimą pavojų, sistema įspėja vairuotoją ir prireikus net įjungia stabdžius, kad padėtų išvengti nelaimės. Šios „EyeSight“ saugos užtikrinimo funkcijos palengvina vairuotojo naštą ir sustiprina SUBARU FORESTER važiuojančių saugumo jausmą. Sistema atlieka kelias funkcijas, o vairuotojas gali pasirinkti, kurią iš jų įjungti ar išjungti.
Pagalba vairuotojui:
Adaptyvusis pastovaus greičio palaikymas \ \ „EyeSight“ ne tik išlaiko vairuotojo nustatytą greitį kaip įprastos pastovaus greičio palaikymo sistemos. Aptikusi kitą automobilį priekyje, adaptyviojo pastovaus greičio palaikymo sistema pakoreguoja greitį taip, kad atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio nekistų, t. y. sistema stebi atstumą ir greičių skirtumą. Sistema valdo variklio, transmisijos ir stabdžių veikimą priderindama jūsų automobilio greitį prie transporto srauto, o automobilio greitis gali būti nuo 0 iki 180 km/h. Adaptyviojo pastovaus greičio palaikymo sistema, naudojama važiuojant automagistralėmis, greitkeliais ir panašiais keliais, aptinka priekyje važiuojantį automobilį ir jo stabdžių šviesas, todėl gali padėti išlaikyti reikiamą tempą, kai tenka važiuoti vis pristabdant intensyvaus eismo sąlygomis. Tai labai patogu tolimų kelionių metu.
Vingiavimo juostoje ir išvažiavimo iš juostos įspėjimas \ \ Jei vairuojate naująjį FORESTER ir dėl nenumaldomo nuovargio imate vingiuoti ar krypti iš važiavimo juostos, ši įspėjimo funkcija padeda išlikti budriam – pasigirsta garso signalas ir ima žybsėti indikatorius. Vingiavimo juostoje įspėjimo funkcija veikia tik važiuojant apie 60 km/h ar greičiau. Važiuojant maždaug 50 km/h ar greičiau ir atsitiktinai priartėjus bei kirtus važiavimo juostos ribą be posūkio signalo, ši funkcija įjungia garso signalą ir žybsintį indikatorių dar prieš tai, kai jūs iškrypstate iš juostos.\ \ Įspėjimas apie priekyje esančio automobilio pajudėjimą \ \ Kai esate sustoję ir „EyeSight“ nustato, kad eismas srautas vėl pajudėjo, įspėjimo apie priekyje esančio automobilio pajudėjimą funkcija garso signalu ir žybsinčiu indikatoriumi paragina vairuotoją važiuoti.
Susidūrimo prevencija
Avarinio stabdymo sistema \ \ Aptikusi gresiantį susidūrimą su priekyje esančiu automobiliu ar kita kliūtimi, avarinio stabdymo sistema gali įspėti vairuotoją garso signalu ir įsižiebusia lempute prietaisų skyde. Jei vairuotojas nesiima jokių veiksmų nelaimei išvengti, sistema gali automatiškai suaktyvinti stabdžius, kad sumažintų smūgio stiprumą arba, jei įmanoma, susidūrimo apskritai būtų išvengta. Jei vairuotojas pats imasi veiksmų susidūrimui išvengti, jam gali padėti suveikusi pagalbinė avarinio stabdymo sistema.*3
Avarinis akceleratoriaus valdymas \ \ Kai „EyeSight“ aptinka priekyje esančią kliūtį, o jūs įjungiate važiavimo pirmyn pavarą, automatiškai įjungiamas avarinis akceleratoriaus valdymas – pasigirsta keli trumpi pyptelėjimai, sužybsi indikatorius, o variklio galia sumažinama išvengiant susidūrimo. \ \ Avarinis vairo valdymas \ \ Jei kyla susidūrimo priekyje pavojus, avarinio vairo valdymo funkcija padeda vairuotojui staigiai pasukti automobilį ir išvengti susidūrimo.
*1 „EyeSight“ – tai pagalbinė vairavimo sistema, kuri ne visomis aplinkybėmis gali veikti optimaliai. Už saugų bei atsargų vairavimą ir eismo taisyklių laikymąsi visada atsako pats vairuotojas. Sistemos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, techninės automobilio būklės, oro ir kelio sąlygų. Išsamią informaciją apie „EyeSight“ veikimą ir apribojimus, rasite eksploatacijos instrukcijoje.
*2 Kadangi „EyeSight“ gali aptikti tik aukštesnius nei 1 metras nuo žemės objektus, iki 1 metro ūgio vaikai nebus pastebėti. Be to, atsižvelgiant į įvairias sąlygas, gali pasitaikyti, kad sistema neaptiks esamų objektų.
*3 Avarinio stabdymo sistema gali suveikti ne visada. Atsižvelgiant į objektų greičių skirtumą, objekto aukštį ir kitas sąlygas, „EyeSight“ sistema gali neveikti optimaliai.
FORESTER apdovanojimai
Euro NCAP\ \ SUBARU FORESTER E-BOXER puikiai atlaikė EuroNcap
susidūrimo testus: jis pelnė aukščiausią - penkių žvaigždučių įvertinimą.
\ Pagal naujausius „Euro NCAP" reikalavimus automobiliai vertinami
suaugusiųjų saugumo, vaikų saugumo, pėsčiųjų saugumo ir pagalbinių saugos
sistemų veikimo kategorijose. SUBARU „Forester" nepriekaištingai pasirodė
visose srityse.
IIHS TOP SAFETY PIC\ \ Su kaskart vis griežtėjančiais testų reikalavimais „Forester“ susidorojo be priekaištų – tarp 11 vadinamųjų „krosoverių“ „Subaru“ modelis gavo aukščiausius įvertinimus. IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - JAV greitkelių eismo saugumo draudimo institutas) ekspertai naujausiuose testuose modeliavo situaciją, kai į kelią staiga išbėga pėstieji – šiomis kritinėmis aplinkybėmis visos „Subaru Forester“ sistemos leido minimalizuoti susidūrimo riziką\ \ Pačio sudėtingiausio testo - kai į gatvę tarp dviejų pastatytų automobilių staiga išbėga vaikas - metu sistema veikė be priekaištų. Standartinėse komplektacijose įdiegta „EyeSight“ sistema leido sumažinti galimų draudiminių įvykių, kuriuose nukentėtų pėstieji, tikimybę net 35 procentais.\ \ „Forester“ jau 17 metų tęsia kol kas analogų neturinčią seriją: „Top Safety Pick“ apdovanojimuose nuo 2007 metų šis „Subaru“ modelis kasmet gauna maksimalų įmanomą įvertinimą.
ALG RESIDUAL VALUE AWARD\ \ „Forester“ buvo įvardytas kaip geriausiai išsaugantis savo vertę po ketverių eksploatacijos metų. Šis įvertinimas ypač aktualus, renkantis naują automobilį, kai reikia įvertinti ne tik pradinę pirkimo kainą, bet ir transporto priemonės vertę po kelerių eksploatacijos metų – „Subaru“ pagal šį kriterijų yra tarp lyderių.
U.S. NEWS AND WORLD REPORT\ \ „U.S. News & World Report“ šiemet „Forester“ modelį paskelbė geriausiu „Šeimos automobilio“ kategorijoje. Aukštos kokybės interjero medžiagos, itin erdvus ir funkcionalus salonas, kurį teigiamai įvertino ne tik suaugusieji, bet ir automobilyje važiuojantys vaikai. Be abejo, „Šeimos automobilio“ nominacijoje saugumo ir patikimumo testų rezultatai buvo itin svarbūs, o juose „Subaru“ gali didžiuotis ypač aukštais balais.
PARENTS MAGAZINE\ \ „Šeimyniškiausiu“ automobiliu „Forester“ buvo įvertintas ir dar vienoje apklausoje – tokį titulą skyrė „Parents magazine“ leidinys. Nuo 1926 metų leidžiamas moksline informacija grįstas mėnesinis leidinys apie vaikų raidą vadinamas vienu objektyviausių ir autoritetingiausių, todėl suteiktas titulas yra vertinamas kaip yra svarbus.
NHTSA 5-STAR SAFETY\ \ NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration - JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija) savo misija vadina gyvybių išgelbėjimą ir avarijų sumažinimą. Todėl aukščiausias 5 žvaigždučių įvertinimas liudija, kad „Forester“ yra vienas saugiausių modelių, važinėjančių keliais.
Naująjį „Forester“ „4x4 Magazine“ žurnalas pripažino geriausiu metų mažuoju visureigiu.
Už savo išskirtinę vairuotojo stebėjimo sistemą „Subaru Forester“ pelnė žurnalo „What Car?“ apdovanojimą „Technology Award“.